۱۳۹۱ دی ۲۵, دوشنبه

آلودگی هوا و پارازیت همچنان قربانی می‌گیرد

آلودگی هوا و پارازیت همچنان قربانی می‌گیرد: افزايش ۳۰درصدی تولد نوزادان معلول در ایران

روزنامه «حمایت» وابسته به قوه قضائیه از افزایش ۳۰ درصدی تولد نوزادان معلول در ایران بر اثر پارازیت‌ها و آلودگی هوا خبر داد.

این روزنامه در شماره روز دوشنبه (۲۵ دی) خود براساس برخی پژوهش‌ها اعلام کرده در ایران «یک مورد از هر سه مورد اختلال‌های ژنتیکی مادرزادی٬ ناشی از آلودگی هوا و پارازیت‌های موجود است.»

روزنامه «حمایت» در گزارش خود از چند پزشک درباره علت افزایش تولد نوزدان معلول در ایران پرسش‌هایی مطرح کرده که آن‌ها نیز آلودگی هوا و پارازیت‌ها را یکی از عوامل این مسئله عنوان کرده‌اند.

یک پزشک اعلام کرده براساس آمار‌های موجود قرار گرفتن مادران باردار در معرض پارازیت و آلودگی هوا ۳۰ برابر خطر تولد نوزاد معلول و عقب مانده ذهنی را افزایش می‌دهد.

این سایت همچنین به نقل از پزشکان نوشته است: «غلظت فلزات سنگین در هوای تهران با میزان فلزات سنگین آزاد شده در هوا پس از بمباران برابری می‌کند.»

برخی از رسانه‌ها و موسسه‌های پزشکی و پژوهشی در حوزه سلامت مدت‌هاست نسبت به افزایش سقط جنین٬ تولد کودکان معلول و افزایش سرطان در ایران بر اثر آلودگی هوا و پارازیت‌ها هشدار می‌دهند.

سالانه حدود ۸۵ هزار نفر در ایران مبتلا به سرطان می‌شوند که از کالاهای بی‌کیفیت چینی به عنوان یکی از عوامل رشد این بیماری در کشور نام برده می‌شود.

پارازیت‌ها که به منظور قطع امواج شبکه‌های ماهواره‌ای چند سالی است در آسمان شهر‌های ایران افزایش قابل توجهی داشته‌ نیز یکی از مهم‌ترین عوامل گسترش بیماری‌های خاص در ایران به‌شمار می‌رود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر