۱۳۹۱ دی ۲۳, شنبه

اخطاریه ضبط وثیقه خسرو آراسته به خانواده وی ابلاغ گردید

 
خبرگزاری هرانا - اخطاریه‌ای به منظور ضبط وثیقه خسرو آراسته از مجروحین و بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ به خانواده وی ابلاغ گردید.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در روز شنبه ۱۶ دی ماه سال جاری اخطاریه‌ای به منظور ضبط وثیقه خسرو آراسته در صورت عدم معرفی خود به دادگاه انقلاب کرج به خانواده وی ابلاغ گردید.
خسرو آراسته در جریان بازداشت‌های گسترده بعد از انتخابات ۸۸ در مورخ ۱۰ اسفند ماه ۱۳۸۸ در تجمع اعتراضی شکل گرفته در کرج تحت تعقیب نیرو‌های اداره اطلاعات قرار گرفت که پس از تعقیب و گریز مورد اثابت ۲ گلوله قرار گرفت.
وی ۳۸ روز را در انفرادی سپری کرد و بعد از بازجویی‌های متعدد وی را نزد قاضی شعبه ۶ دادسرای انقلاب کرج برده و بدون داشتن وکیل وی را محاکمه نموده‌اند.
خسرو آراسته به اتهام اولیه مشارکت در اقدام به برهم زدن امنیت ملی با شرکت در تظاهرات غیر قانونی (ماده ۴۹۹ مجازات اسلامی) به ۳ سال حبس تعزیری محکوم گردید.
در حالیکه وی در حال گذراندن ۱ سال از حبس خود بود بار دیگر پرونده جدیدی به اتهام "تشکیل گروه به قصد بر هم زدن امنیت ملی" برایش به جریان افتاد.
پس از تلاش‌های زیاد، خانوادۀ وی توانستند با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی برای خسرو آراسته مرخصی بگیرند و او در زمان مرخصی به کشور ترکیه پناهنده شد.
هم اکنون با گذشت ۱ سال از نبود ایشان در ایران دادگاه انقلاب کرج اخطاریه‌ای به منظور ضبط وثیقه خسرو آراسته در صورت عدم معرفی خود، به خانواده وی ابلاغ کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر