۱۳۹۱ دی ۱۹, سه‌شنبه

ممانعت مسئولین زندان اوین از اعزام دو زندانی سیاسی بیمار به بیمارستان

 
خبرگزاری هرانا - محمد صائمی و اسدالله هادی باوجود وضعیت جسمی بسیار وخیم بدلیل خودداری از پوشیدن لباس فرم با ممانعت مسئولین زندان از اعزام به بیمارستان روبرو شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه ۱۸ دی ماه مسئولین زندان اوین از اعزام محمد صائمی و اسدالله هادی به بیمارستان ممانعت کردند.
علت این اقدام از سوی مسئولین زندان خودداری این دو زندانی سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین از پوشیدن لباس فرم زندان اعلام شده است.
لازم به ذکر است که موضوع پوشش زندانی برای زندانیان سیاسی درهنگام انتقال به بیمارستان که عملا توهینی به شخصیت آن‌ها می‌باشد، درزندان اوین تبعیض آمیز و سلیقه‌ای شده و به همین دلیل زندانیانی که بصورت گزینشی برای پوشیدن لباس فرم انتخاب می‌شوند از پوشیدن آن سرباز می‌زنند.
پیش‌تر خبر گزاری هرانا در طی گزارشی خبر داده بود، محمد صائمی به دلیل ابتلا به بیماری‌های حاد قلبی، سیاتیک، ستون فقرات و کلیه در هفته گذشته به طور شبانه روزی و در حالی که از درد بیهوش می‌شود به بهداری اوین منتقل می‌گردد ولی از اعزام وی به بیمارستان ممانعت به عمل می‌آید.
صائمی از زندانی سیاسی دهه ۶۰ می‌باشد که پنج سال را در آن دوران در زندان گذرانده است، وی در ۱۹ بهمن ۸۸ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق هواداری از سازمان مجاهدین خلق بازداشت و به تحمل ۳ سال حبس تعزیری محکوم شده است.
اسدالله هادی نیز در سال ۸۷ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و اخلال در نظم عمومی بازداشت و به پنج سال حبس محکوم شد. وی سپس با قرار وثیقه آزاد و در سالگرد بازداشت خود جهت اجرای حکم به زندان احضار و بازداشت شده است.
این زندانی سیاسی بند ۳۵۰ که از ناراحتی قلبی رنج میبرد سابقه بازداشت در دهه ۶۰ را نیز داشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر