۱۳۹۱ بهمن ۱۲, پنجشنبه

بازداشت سه تن به جرم اقدام به برگزاری مجلس ترحیم

 
خبرگزاری هرانا - حسن صادقی‌ خرم دشتی به همراه همسر و فرزند ۱۷ ساله‌اش به جرم اقدام به برگزاری مجلس ترحیم برای پدرش غلامحسین صادقی‌خرم بازداشت شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حسن صادقی ‌خرم دشتی که قصد برگزاری مجلسی خانگی برای ترحیم پدر خود در روز سه‌شنبه ۱۱ بهمن ماه را داشت، بامداد دوشنبه ۱۰ بهمن ماه حدود ساعت ۵ صبح با مراجعه مامورین وزارت اطلاعات به همراه همسر خود فاطمه مثنی بازداشت شد.
مامورین وزارت اطلاعات ضمن تفتیش کامل منزل اقدام به ضبط وسایل شخصی ایشان، از قبیل کامپیو‌تر، کتب و آلبوم عکس‌های خانوادگی نمودند.
همچنین در روز سه شنبه ۱۱ بهمن ماه مامورین وزارت اطلاعات بار دیگر به منزل ایشان مراجعه کرده و اینبار اقدام به پلمب منزل پدری وی نموده و به دیگر ساکنین ساختمان که از اقوام نزدیک وی می‌باشند اعلام کرده‌اند که خانه آنان بنا به دستور مقامات قضایی مصادره شده است و همچنین پس از مصادره کردن آنجا تنها فرزند این خانواده یعنی نیما صادقی خرم دشتی را که ۱۷ سال سن دارد، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.
حسن صادقی خرم دشتی متولد ۱۳۴۳ می‌باشد و در سال ۱۳۶۰ دز سن ۱۷ سالگی به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین خلق بازداشت و مدت ۷ سال را در زندان گذرانده است و خانم فاطمه مثنی نیز که متولد ۱۳۴۷ می‌باشد نیز در سال ۱۳۶۰ در حالیکه ۱۳ سال بیشتر نداشته است به همراه مادر و خواهرانش بازداشت و مدت ۳ سال را در زندان گذرانده است.
لازم به ذکر است، غلامحسین صادقی‌ خرم دشتی از فعالان سیاسی ایرانی مقیم عراق می‌باشد که در تاریخ ۴ بهمن ماه بر اثر بیماری سرطان جان باخته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر