۱۳۹۱ دی ۲۱, پنجشنبه

محمد حسین کروبی به ۶ ماه حبس محکوم شد

خبرگزاری هرانا - محمد حسین کروبی فرزند ارشد مهدی کروبی از سوی دادگاه انقلاب به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.
بنا به گزارش تارنمای سحام، فرزند ارشد مهدی کروبی با اعلام این خبر در صفحه شخصی خود در فیس بوک، گفته که این پرونده مربوط به مصاحبه‌های وی بار رسانه‌های خارجی، در مورد جنایات کهریزک بوده است.
در ۱۸ مرداد ماه سال ۱۳۸۸ آقای کروبی در نامه‌ای به هاشمی رفسنجانی از او خواسته بود که در مورد تجاوز جنسی به بازداشت شدگان در بازداشتگاه‌ها و زندان‌ها تحقیق شود.
مهدی کروبی در بخشی از آن نامه آورده بود: "عده‌ای از افراد بازداشت شده مطرح نموده‌اند که برخی افراد با دختران بازداشتی با شدتی تجاوز نموده‌اند که منجر به ایجاد جراحات و پارگی در سیستم تناسلی آنان گردیده‌است. از سوی دیگر افرادی به پسرهای جوان زندانی با حالتی وحشیانه تجاوز کرده‌اند به طوری که برخی دچار افسردگی و مشکلات جدی روحی و جسمی گردیده‌اند و در کنج خانه‌های خود خزیده‌اند."
محمد حسین کروبی در این یادداشت خود همچنین گفته که از اتهام پرداخت پول به یکی از زندانیان سیاسی در اوین برای انجام شهادت دروغ در مورد تجاوز؛ تبرئه شده است.
افراد بسیاری پس از آغازین روزهای کودتای انتخاباتی ۸۸ و در پی دستگیری گسترده مردم؛ با حضور در دفتر آقای کروبی، از تجاوز ماموران به خود، خبر داده بودند.
لذا در همین راستا، شهادت این افراد به همراه برخی اسناد دیگر جمع آوری و در اختیار افراد و نهادهای مربوطه برای رسیدگی قرار گرفت. اما نه تنها به این مدارک و اسناد از سوی نهادهای مربوطه و مسئولان رسیدگی نشد، بلکه در ۱۸ شهریور ماه ۸۸، ماموران امنیتی با هجوم به دفتر مهدی کروبی و دفتر حزب اعتماد ملی اقدام به پلمپ این دو ساختمان نموده و محمد داوری، سردبیر سایت سحام نیوز را به اتهام واهی، در این رابطه دستگیر کردند. همچنین ماموران با ارعاب شهادت دهندگان؛ تهمت‌هایی همچون گرفتن پول برای دادن شهادت در مورد تجاوزات را به افراد نسبت دادند.
اکنون نزدیک به سه ماه است که محمد حسین کروبی از ملاقات با پدرش محروم است. این پرونده توسط قاضی مجرم جنایات کهریزک، سعید مرتضوی؛ برای حسین کروبی مفتوح شده بود.
روز گذشته نیز فرزندان مهدی کروبی و میرحسین موسوی در نامه‌ای خطاب به مردم از ظلم وارد شده به خود و والدینشان گفتند. همچنین در بخشی از این نامه، فرزندان این دو زندانی سیاسی تاکید کرده بودند که "مقامات عالی حکومت باید در اسرع وقت نقض حقوق قانونی و انسانی آقایان مهدی کروبی و میرحسین موسوی و نیز خانم رهنورد را متوقف کنند."
به گزارش سحام متن کامل این یادداشت بدین شرح است:
"بعد از انتشار نامه پدرم به آقای هاشمی رفسنجانی در سال ۸۸ در روزنامه اعتماد ملی، در مورد جنایات کهریزک؛ مصاحبه‌هایی که با رسانه‌های خارجی انجام داده بودم، سعید مرتضوی، دادستان وقت و متهم اصلی کهریزک پرونده‌ای برای من در دادگاه انقلاب تشکیل داد و تمام توان خود را هم برای به زندان انداختن من به کار گرفت. که با درایت مسئولین عالی رتبه نظام، این کار صورت نگرفت. اما بعد از عزل سعید مرتضوی، پرونده من در دادگاه انقلاب راکد شد. ولی مجددا چند ماه پیش‌‌ همان پرونده به جریان افتاد که بعد از جلسه دادرسی و محاکمه، توسط قاضی آقای پیرعباسی، شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب؛ از اتهام پرداخت پول به یک زندانی سیاسی در اوین که به تجاوز اعتراف کند، تبرئه شدم. ولی به خاطر انتشار نامه در روزنامه اعتماد ملی و مصاحبه با رسانه‌های خارجی، که به تشویش اذهان عمومی بر علیه جمهوری اسلامی تعبیر شده بود، به ۶ ماه حبس تعزیری، ولی با توجه به نداشتن سابقه کیفری به مدت ۵ سال حکم تعلیق شد."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر