۱۳۹۱ دی ۲۵, دوشنبه

ابوالفضل قدیانی به زندان قزلحصار منتقل شد

 
خبرگزاری هرانا - ابوالفضل قدیانی، زندانی سیاسی پس از انتخابات ۱۳۸۸ که دوران محکومیتش را در بند ۳۵۰ زندان اوین می‌گذراند، ممنوع الملاقات و قرار است به زندان قزلحصار کرج انتقال داده است.
زهرا رحیمی، همسر این زندانی سیاسی با اعلام این خبر به بی‌بی‌سی فارسی گفته است: "امروز برای ملاقات مراجعه کردیم، اما نامه زدند که به زندان قزلحصار منتقل می‌شود و به ما هم اجازه ملاقات ندادند. هیچ کس هم پاسخگو ما نیست، که چرا یک زندانی داخل تهران را به استان دیگر می‌فرستند؟ این خلاف قوانین سازمان زندان‌ها نیست؟"
آقای قدیانی، یکی از اعضای زندانی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی تاکنون چندین بار خطاب به آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران نامه نوشته است.
این زندانی در یکی از نامه‌هایش از زندان به مناسبت سالگرد تجمع اعتراضی ۲۵ خرداد ۱۳۸۸ گفته بود: "ولایت فقیه در ایران تبدیل به سلطنت فقیه شده و آیت الله خامنه‌ای مثل ناصرالدین شاه حکمرانی می‌کند."
وی نوشت: "انقلاب اسلامی گرچه مرض سلطنت را با جراحی درمان کرد اما متاسفانه ویروس استبداد چندی بعد یکبار دیگر به جان این ملت افتاد."
خانم رحیمی با اشاره به اینکه نامه‌های همسرش خطاب به رهبر ایران است، گفت: "هر اتفاقی برای سلامت همسرم بیفتد، شخص آقای خامنه‌ای را مسئول می‌دانم."
همسر آقای قدیانی با ابراز نگرانی از وضعیت همسرش افزود: "زندان قزلحصار محل نگهداری زندانی سیاسی نیست. بازجو‌ها تاوان افشاگری‌های همسرم را می‌دهند. می‌خواهند انتقام بگیرند."
ابوالفضل قدیانی، نهم دی ماه سال جاری پیشنهاد داده بود، این روز به نام "نکبت استبداد دینی" نام گذاری شود.
این عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در نامه خود آورده بود که "تلاش حاکمیت به کمک رسانه‌های ملی و وابسته برای تبدیل این روز به یوم الله، در پی کسب مشروعیت جهت ارایه وجهه‌ای مردمی است که مستبد بهتر از هر کس دیگری می‌داند که نقطه ضعفش کجاست و پایه‌های حکومتش را چگونه همین عدم مشروعیت می‌لرزاند."
این زندانی سیاسی همچنین پس از پیشنهاد بازجوی علیرضا رجایی به همسر این زندانی سیاسی برای طلاق از همسرش در نامه‌ای به صادق لاریجانی، رییس قوهٔ قضاییه با بیان اینکه "من بعنوان یک زندانی سیاسی در رژیم گذشته اعلام می‌کنم که برخوردهای مورد حمایت شما روی ساواک شاه مخلوع را با تمام مفاسد و شکنجه گری‌هایش سفید کرده" گفته بود: "در آن رژیم علیرغم همه مفاسد و ظلم‌هایش حرمت خانواده‌های زندانیان رعایت می‌شد و هیچ مشکلی برای همسر و فرزندان زندانیان سیاسی ایجاد نمی‌شد."
ابوالفضل قدیانی ۶۶ ساله، به اتهام توهین به آیت الله خامنه‌ای و محمود احمدی‌نژاد به سه سال زندان محکوم شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر