۱۳۹۱ دی ۲۵, دوشنبه

صدور حکم اعدام برای یک زندانی سیاسی کرد اهل سلماس

 
خبرگزاری هرانا - حکم اعدام رضا ملازاده زندانی سیاسی کرد اهل سلماس از سوی دیوان عالی کشورتایید شده است به گونه‌ای که پس از تایید حکم در دیوان عالی کشور نامبرده هم اکنون در خطر اجرای حکم قرار دارد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رضا ملازاده فرزند احمد ۲۵ ساله اهل روستای آشناک ازتوابع شهرستان سلماس، در اواخر تابستان ۱۳۹۰ در هنگام ورود به شهر پاوه توسط سپاه پاسداران بازداشت و به‌ یکی از بازداشتگاهای سپاه در شهر کرمانشاه منتقل شد.
از آن‌ زمان تا به حال علارغم مراجعه‌ مکرر پدر رضا ملازاده ‌به‌ دستگاهای اطلاعاتی وامنیتی ایران، هیچ اطلاعی از وضعیت وی کسب نکرده‌ بودند، تا اینکه طی هفته گذشته نامبرده با تماسی که با خانواده خود داشته ازبازداشت وصدور حکم اعدام به اتهام عضویت درحزب حیات آزاد کردستان (پژاک) درزندان اوین علیه وی خبر داده است.
در ضمن احمد ملازاده پدر نامبرده به دفعات به اداره اطلاعات شهرستان سلماس احضار و مورد بازجویی وتهدید قرارگرفته بود. درطی بازجویی این شهروند کرد تهدید شده که ادامه و پیگیری سرنوشت فرزندنش عواقب بدی برای ایشان به دنبال خواهد داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر