۱۳۹۱ بهمن ۹, دوشنبه

وضعیت وخیم دراویش زندانی‌



وضعیت وخیم دراویش زندانی‌ ؛ کاهش وزن شدید / اعتصاب غذا وارد روز دوازدهم شد 

به گزارش خبرنگار مجذوبان نور؛ صالح مرادی و کسری نوری از دراویش گنابادی محبوس در زندان عادل آباد شیراز، در اعتراض به انتقال "وکلای دراویش و مدیران سایت مجذوبان نور" به سلول‌های انفرادی بندهای امنیتی زندان اوین، دوازده روز است که دست به اعتصاب غذا زده‌اند که هم اکنون وضعیتشان وخیم گزارش شده است .

به گزارش رسیده این دو درویش در حال حاضر به دلیل اعتصاب غذای دچار کاهش وزن شدید، رنگ پریدگی و سر گیجه‌های شدید شدند به طوری که حتی در انجام کارهای شخصی خود دچار مشکل هستند، گفتنی است که به دلیل شرایط نامناسب زندان عادل آباد شیراز این دو درویش از ماه‌های گذشته نیز دچار سو تغذیه بوده‌اند و آقای مرادی نیز دچار خون ریزی داخلی بوده است. خانواده این دو درویش با بیان اینکه ادامه این روند ممکن است باعث بروز صدمات جبران ناپذیری شود، اعلام کردند که در صورت بروز هر اتفاقی مسئولین باید پاسخ گوی آن باشند.

این دو درویش زندانی خواهان برگرداندن "وکلای دراویش و مدیران سایت مجذوبان نور" به بند عمومی زندان اوین هستند و همچنین از وضعیت جسمی نامناسب حمید مرادی و مصطفی دانشجو ابراز نگرانی کردند.
خانواده‌های این دراویش زندانی قبلا طی نامه‌ای خواستار پایان دادن به اعتصاب آنها شدند و به مجذوبان نور گفته‌اند که بروز هر گونه اتفاقی برای دراویش زندانی در شیراز و تهران، مسئولیت آن بر عهده‌ی مسئولانی که دستور انتقال آنها را به ۲۰۹ و ۲۴۰ صادر کرده‌اند.

این دراویش گنابادی بیش از ۱۶ ماه است در زندان عادل آباد شیراز محبوس هستند و هنوز حکم قطعی دریافت نکرده‌اند. گفتنی است که این دو درویش به اتهام‌های تبلیغ علیه نظام، اقدام علیه امنیت ملی و عضویت در گروه مجذوبان و همچنین مصاحبه با رسانه‌های بیگانه،اقدام علیه نظام، در زندان عادل آباد شیراز زندانی‌اند و پرونده آنها در دادگاه انقلاب شیراز در حال رسیدگی است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر