۱۳۹۱ دی ۲۸, پنجشنبه

تهدید و فشار معاون دادستان بر احمد رونق ملکی برای قبول اتهامات

خبرگزاری هرانا - سید احمد رونقی ملکی پدر حسین رونقی که روز گذشته با دادسرای عمومی و انقلاب تبریز احضار شده بود با قرار التزام آزاد شد.
بنا به گزارش تارنمای جرس، سید احمد رونقی ملکی در خصوص بازجویی خود می‌گوید: "امروز در اتاق آقای هاشم‌زاده معاون دادستان در شعبه هشت تحت بازجویی قرار گرفتم. متاسفانه ایشان در حال پرونده سازی برای من است. در بازجویی امروز هم وقتی تمام اتهامات وارده را رد می‌کردم او می‌گفت شما باید این اتهامات را قبول کنید. من هم گفتم که اگر من مجرم بودم چرا همراه بازداشت شدگان برایم پرونده تشکیل ندادید و آن زمان بازجویی نکردید؟ در هر صورت این اقدام آقای هاشم‌زاده خلاف قانون است. حتی آقای دادستان تبریز هم قدرت هاشم‌زاده را ندارد و تمام اختیارات در دست اوست تا جاییکه اگر بخواهد برای کسی حکم اعدام هم صادر کند آزاد است. حالا دوباره من را روز شنبه احضار کرده‌اند و نمی‌دانم قرار است دوباره بازجویی شوم یا به جایی بفرستند؟"
معاونت امنیت دادستان تبریز (هاشم‌زاده) امدادگران را جدیدا متهم به شرب مشروبات الکی دست ساز و استفاده از تجهیزات ماهواره‌ای و اختلاط غیر شرعی پسران و دختران متهم کرده و در این مورد پدرم بازجویی شده است. ضمن اینکه متهم به توهین به مقامات قضایی استان آذربایجان شرقی و سیاه نمایی علیه آن‌ها شده است.
آقای رونق ملکی می‌افزاید: "در بازجویی هاشم‌زاده می‌گفت که شما مشروبات الکی در کمپ پخش می‌کردید و در آنجا مشروب پیدا شده است. سوال من این است چرا‌‌ همان زمانیکه آنجا را بازرسی و پلمپ کردند، در حضور ماموران و ما مشروب پیدا نکردند؟ آیا کمک و امداد به شهروندان آسیب دیده و هموطنمان جرم است؟ بچه‌های من چکار کردند که حکم حبس به آن‌ها داده‌اند؟ چرا حسین را به دو سال حبس و حسن را به شش ماه حبس محکوم کردند؟ در کشور باید نظم و قانون حاکم باشد. آخر این چه وضعیتی است؟"
معاونت امنیت دادستان تبریز (هاشم‌زاده) سید احمد رونقی ملکی را تهدید به بازداشت موقت کرده و اعلام کرده است که بیماری قلبی شما نمی‌تواند مانعی برای بازداشت شما باشد.
وی خاطرنشان می‌کند: "از موارد دیگر بازجویی این بود که می‌گفت چرا دنبال کار حسین فرزندم را می‌گرفتم. کلیه حسین خونریزی و عفونت داشت آیا پیگیری‌های من برای بستری شدن پسرم جرم است؟ الان که کلیه پسرم از دست رفته چه کسی پاسخگو است؟ بعد من را مسخره می‌کرد که به دروغ می‌گویم قلبم ناراحت است. پرونده پزشکی من که تحت آنژیوگرافی قرار گرفتم و تحت درمان هستم و هر روز چندین قرص مصرف می‌کنم در بیمارستان عالی نسب موجود است. آقای هاشم‌زاده کاری جز تهدید کردن انجام نمی‌دهد و می‌گوید می‌دانم با شما چکار کنم. من واقعا امنیت ندارم. از مقام رهبری و مقامات قضایی آقای لاریجانی، دادستان و رئیس دادگستری تبریز تقاضا دارم موضوع را بدور از کینه توزی بررسی کنند تا اینقدر مردم تحت آزار و اذیت قرار نگیرند."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر