۱۳۹۱ دی ۳۰, شنبه

ممانعت از ایجاد پرونده پزشکی قانونی برای محمدرضا پورشجری

خبرگزاری هرانا – پرونده عدم تحمل کیفر برای محمدرضا پورشجری که به تایید پزشکان زندان رسیده بود، با مخالفت قاضی ناظر بر زندان از ارسال به پزشکی قانونی بازماند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمدرضا پورشجری (سیامک مهر) وبلاگ نویس زندانی ۵۱ ساله با وجودی که دستور پزشکان بهداری زندان ندامتگاه مرکزی کرج را جهت ارسال پرونده پزشکی خود به پزشکی قانونی جهت صدور رای عدم تحمل کیفر کسب کرده بود، با ممانعت قاضی ناظر برزندان "نجفی"، موفق به ارسال پرونده خود نشد.

گفتنی است، دو تن از پزشکان بهداری زندان ندامتگاه مرکزی کرج بنامهای دکتر "امجدی" و دکتر "نژاد بهرام" طبق نظری اعلام کرده بودند که پرونده پزشکی ایشان باید جهت تشخیص عدم تحمل کیفر به پزشکی قانونی ارسال شود.

لازم به یاد آوریست، محمدرضا پورشجری که از بیماریهایی همچون ضعف بینای، دیسک کمر، نارسایی کلیوی، درد معده و همچنین سوء تغذیه رنج می‌برد، در مهر ماه سال جاری یکبار پس از حمله قلبی بصورت اورژانس به بیمارستان اعزام شد و در بیمارستان رجایی مورد عمل آنژیو قلب قرار گرفت.

وی که تا کنون از اعزام به مرخصی درمانی محروم بوده است، پیش‌تر در نامه‌ای از داخل زندان اشاره کرده بود که در صورت هر اتفاق برای او شخص خامنه‌ای مسئول این قتل خواهد بود.

محمدرضا پورشجری (سیامک مهر) در تاریخ ۲۱ شهریور ماه ۱۳۸۹ در منزل مسکونی خود در شهر کرج بازداشت شد. او بعد از بازداشت به سلول‌های انفرادی زندان رجایی‌شهر منتقل و مدت هفت ماه در سلول انفرادی مورد شکنجه و آزار و اذیت قرار گرفت که این فشار‌ها موجب آسیب‌های جسمی بر روی وی شده بود.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر