۱۳۹۱ دی ۲۱, پنجشنبه

زندان سزای یاری رسانان به زلزله زدگان آذربایجان!






زندان سزای یاری رسانان به زلزله زدگان آذربایجان! / سعید شیرزاد از امدادگران بازداشت شده آذربایجان شرقی به ۱ سال زندان محکوم شد

شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران سعید شیرزاد از امدادگران بازداشت شده در آذربایجان شرقی را به ۱ سال حبس تعلیقی محکوم کرد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز ۱۱ دی ماه سال جاری طی حکمی که به شیما قوشه وکیل سعید شیرزاد ابلاغ شد وی به ۱ سال حبس تعلیقی محکوم گردیده است.

سعید شیرزاد فعال حقوق کودک در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباس به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به نفع گروههای معاند نظام و توهین به خمینی و خامنه‌ای محاکمه و محکوم گردید.

در طی این حکم آمده است، چنانچه وی به مدت ۵ سال مرتکب هر جرم دیگری شود باید محکومیت ۱ ساله خود را نیز تحمل نماید.

این حکم در حالی است که پیش‌تر شعبه ۶ بازپرسی دادسرای مقدس مستقر در زندان اوین، وی را از اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به خمینی تبرئه کرده و برایش منع تعقیب صادر نموده بود؛ ولی دادیاری دادسرای انقلاب و دادیار مربوطه با حکم برائت مخالفت می‌کنماید و اتهام جدید توهین به خامنه‌ای را نیز به این حکم اضافه می‌کند.

گفتنی است، سعید شیرزاد فعال حقوق کودک ۳۱ مرداد ماه زمانی که برای امداد و کمک رسانی به مردم زلزله زده آذربایجان شرقی به اهر رفته بود بازداشت و پس از گذراندن ۱۹ روز با قید کفالت از زندان آزاد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر