۱۳۹۱ دی ۱۹, سه‌شنبه

برملا شدن تخلفات مالی دولت احمدی نژاد



برملا شدن تخلفات مالی دولت احمدی نژاد

وزارت اطلاعات رژيم طی گزارشی اعلام کرد احمدی نژاد از مابه التفاوت فروش ارز در بازار آزاد و نرخ مرجع آن، در راستای اهداف خود از جمله کسری بودجه و پرداخت يارانه های نقدی استفاده می کند.
رسانه متعلق به پاسدار رضايی طی گزارشی نوشت: اکنون نرخ ارز مرجع با ارز در بازار آزاد، تفاوتی فاحش دارد و اين تفاوت قيمت دو مسأله اصلی پديد آورده است؛ يکی رانت حاصل از آن برای کسانی که به ارز مرجع دسترسی دارند و ديگر آن که خود دولت امکان استفاده از اين مابه التفاوت را برای اهداف خويش در اختيار دارد.
بسياری بر اين باورند که دولت اين مابه التفاوت را در راستای اهداف خود از جمله کسری بودجه و پرداخت يارانه نقدی استفاده می کند؛ مسأله ای که احمدی نژاد کلاً منکر آن است و قوياً آن را تکذيب می کند. اما آيا حرف و عمل دولت، يکی است؟

غلامرضا کاتب، سخنگوی کميسيون برنامه و بودجه مجلس در اين باره گفت، اين مشخص است؛ در حالی که احمدی نژاد به شدت منکر فروش ارز دولتی با نرخ آزاد است و نيز وجود مابه التفاوت نرخ ارز را برای دولت انکار می کند، گويا مستنداتی از تخلفات ارزی و قانونی دولت وجود دارد که در اختيار مسئولان مربوطه در مجلس و ديگر ارگانهاست!
به گفته غلامرضا کاتب، کسری بودجه دولت، برابر با ۵۴ هزار ميليارد تومان است. دولت همواره از افزايش يارانه نقدی دم می زند. هزينه های جاری دولت به شدت افزايش يافته و کاهش درآمد نفتی، مهمترين منبع درآمدی دولت برای جبران هزينه ها را از بين برده است. دولت، گويا چاره ای جز فشار بر بانک مرکزی برای چاپ پول بيشتر و يا فروش ارز با نرخ آزاد در بازار ندارد!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر