۱۳۹۱ بهمن ۲۸, شنبه

پدرزنده یاد مبارز راه آزادي محمد مختاري در دومين سالگرد فرزندش ،خواهان معرفي قاتل او شد



پدرزنده یاد مبارز راه آزادي محمد مختاري در دومين سالگرد فرزندش ،خواهان معرفي قاتل او شد

همزمان با ۲۵ بهمن و دومين سالروز جان باختن محمد مختاري، پدر او اعلام کرد که شکايت خانواده آنها براي معرفي قاتل محمد بي نتيجه مانده و در پاسخ به پي گيري هاي خانواده، تنها آنها را دست به سر مي کنند.

اسماعيل مختاري گفت که من نه تلنگري به قاتل خواهم زد نه دنبال اين هستم که او را بازداشت يا محکوم کنند فقط ميخواهم او را معرفي کنند: " ميخواهم قاتل بچه من و ساير بچه ها معرفي شود. بگويد روي چه حسابي شليک کرده؟ چرا زده؟

مگر محمد چي ميخواست که اسلحه را سوي او نشانه گرفت و شليک کرد؟ميخواهم بدانم قاتل محمد خواسته هايش چيست؟ محمد آزادي ميخواست؛اگر خواسته اش محقق ميشد مگر به نفع قاتل هم نبود؟

با چه هدفي زده؟"محمد مختاري، دانشجوي ۲۲ ساله مهندسي معدن دانشگاه آزاد شاهرود، روز ۲۵ بهمن سال ۸۹ و در جريان اعتراضات مردمي، براثر اصابت گلوله جان باخت.وي در حمايت از جنبش مردم تونس و مصر به خيابان ها آمدند، اما بسياري بازداشت شدند و محمد مختاري و صانع ژاله، دانشجوي کرد دانشگاه هنر تهران بر اثر اصابت مستقيم گلوله جان باختند.محمد مختاري در آخرين استتوس خود در صفحه فيس بوک اش نوشته بود: "خدايا ايستاده مردن را نصيبم کن که از نشسته زيستن در ذلت خسته‌ام!"

عکس پروفايل او نيز در فيس بوک، فراخوان راهپيمايي ۲۵ بهمن بود و در حاليکه حکومت تلاش ميکرد او را به عنوان بسيجي و قاتل او را منتسب به معترضان معرفي کند، خانواده اش اعلام کردند محمد يک معترض بوده است.آقاي مختاري در دومين سالروز جان باختن محمد،گفت به آنها اجازه برگزاري مراسم به شما نداده اند،آنها را وزارت اطلاعات احضار كرده و پرسيدند که چه مي خواهيد بکنيد و برنامه تان چيست.

گفتم مراسمي نداريم.بخواهيم هم مراسم بگيريم که اجازه نميدهيد. براي سالگرد و چهلم و هفتم که نگذاشتيد و مراسم نگرفتيم الان هم فقط مي رويم سر مزار محمد. گفتند چه زماني مي رويد؟ گفتم چهارشنبه روز کاري است و ما شب جمعه با خانواده مي رويم سر مزار و حالا اگر مردمي هم آمدند يک ساعتي مي نشينيم سر مزار ولي برنامه ديگري نداريم.درباره قاتل محمد حرفي نمي زنند .

هيچ پاسخي نداده اند. به چه کسي پاسخ دادند که به من بدهند. قاتل کدام يک از بچه ها را معرفي کردند که قاتل محمد را معرفي کنند.پرونده هاي کشته شدگان اعتراضات بعد از انتخابات در دايره جنايي است اما پرونده محمد در دادسراي اوين بود؛ آنجا در پاسخ به پي گيري هايتان چه مي گويند؟پرونده محمد و صانع ژاله در دادسراي اوين است. هر بار که براي پي گيري مي رويم جواب سربالا ميدهند مي گويند داريم بررسي مي کنيم. مي گويند که فيلم از دور بوده و نتوانستيم تشخيص دهيم و داريم تحقيقات مي کنيم.

اوايل به ما گفتند که در مکاني که محمد گلوله خورده دوربين دارند و از روي فيلم دوربين بررسي مي کنند. بعد گفتند که دوربين فاصله اش دور بوده و نتوانستيم تشخيص دهيم.با اين حال شما همچنان پي گير پرونده هستيد و..ما خواهان معرفي قاتل محمد هستيم؛ به آنها هم گفته ام که شما معرفي کنيد من حتي يک تلنگر هم به قاتل نخواهم زد نه قصاص ميخواهم نه اصلا دنبال اين هستم که بازداشت کنيد و محکوم کنيد و.. ولي فقط دوست دارم معرفي کنيد.

فقط معرفي کنيد ما بدانيم. گفته ام به آنها که شما مي گوييد قاتل کسان ديگري بودند خب حالا معرفي کنيد ببينيم چه کساني بودند.من حرف هايم را هميشه زده ام؛ هر بار هم که با شما حرف زده ام مرا که خواسته و سئوال کرده اند، گفته ام که اين حرف هاي من است و بي کم و کاست منتشر مي کنند. گفته ام که دو سال است بچه من را کشته اند و يک نفر از داخل کشور نيامده با ما حرف بزند بپرسد که چکار مي کنيد موضوع چي بوده ؟ کسي حتي نيامده حال را بپرسد.

2 سال است که محمد نيست و دوري اش براي ما سخت است بچه من بود ولي اگر ناراحتي هم داريم پيش خودمان حل مي کنيم چون محمد هدفي داشت و براي هدف اش رفت. او اعتراض داشت و رفت. همه اعتراض داشتند، رايي داده بودند و اعتراض داشتند. بايد بزرگترها مي نشستند روشن مي کردند که مساله چي است ولي کار به اينجا کشيد که عده اي بي گناه کشته شدند. آدم واقعا مي ماند توي اين قضيه. به آنها بارها گفته ام که محمد بالاترين چيزي هم اگر گفته باشد بالفرض يک مرگ گفته يا بالفرض نرده اي را گرفته و آورده وسط. آيا براي اين آدم مي کشند؟

تازه مي گويم بالفرض که چنين کرده ولي اين چيزي است که جانش را بگيرند؟ خب بازداشت مي کردند چرا کشتند؟ما اميدواريم حداقل خواسته هاي محمد و ساير بچه ها عملي شود آنها جان شان را براي هدف شان و خواسته هايشان دادند. بچه هاي ما که ضد انقلاب نبودند آنها وطن پرست بودند دنبال ارامش و آزادي براي زندگي شان بودند اين ها شعارهايي است که خود مسئولين ميدهند و خواسته هاي عجيبي نبود. چرا بايد بچه هاي ما به اين خاطر کشته شوند؟

ما آرزو داريم که بيايند و خواسته هاي بچه ها را انجام دهند و به چيزي که جوان هاي ما مي خواستند احترام بگذارند. قاتل بچه ها را معرفي کنند تا حداقل مردم و جوان ها قانع شوند. وگرنه محمد و محمدها که فراموش نخواهند شد هر کجا برويد و صحبتي مي شود همه اين بچه ها را مي شناسند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر