۱۳۹۱ اسفند ۳, پنجشنبه

به درک واصل شدن یکی‌ از عوامل قتلهای زنجیره‌ای.



آیت الله عزیز الله خوشوقت از فتوادهندگان و آمران قتل های زنجیره ای و پدرزن مصطفی خامنه ای، فرزند علی خامنه ای، در شهر مکه در عربستان سعودی درگذشت؛

آیت الله عزیز الله خوشوقت از فتوادهندگان و آمران قتل های زنجیره ای و پدرزن مصطفی خامنه ای، فرزند علی خامنه ای، در شهر مکه در عربستان سعودی درگذشت؛اسناد ومدارک زیادی وجود دارد دال بر اینکه خوشوقت یکی از افراد کلیدی وموثر در دادن فتواهای آدمکشی در نظام جمهوری اسلامی بوده است از آنجمله میتوان به اعترافات سعید امامی رجوع کرد.

سعید امامی در سال ۱۳۳۶ در شیراز و با نام اصلی دانیال قوامی به دنیا آمد، مجتبی قوامی و سعید شمشیری نام‌های دیگری هستند که توسط او استفاده می‌شدند.

سعید امامی در جوانی و پس از گرفتن دیپلم ریاضی در زمان سلطنت محمدرضا پهلوی و با دریافت بورس تحصیلی به ایالات متحده آمریکا رفت و با مدرک مهندسی مکانیک دانش آموخته شد.پس از بازگشت به ایران و در پی انقلاب اسلامی به استخدام وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران درآمد.

او در زمان وقوع قتل‌های زنجیره‌ای ایران در وزارت اطلاعات مشاور بود. در اطلاعیهٔ وزارت اطلاعات در تاریخ ۱۵ دی ۱۳۷۷ آمده‌است گروهی از اعضای وزارت اطلاعات مسئول قتل‌های زنجیره‌ای بوده‌اند و او یکی از آنان بود. ۳۰ خرداد ۷۸، پس از «مرگ مبهم» امامی در بیمارستان لقمان تهران، روزنامه کیهان خبر مرگ وی منتشر شد. کیهان نوشت که او مشکوک به ارتباط با «بیکانگان» بوده است. روز بعد دادستان وقت مجتمع قضایی نیروهای مسلح، محمد نیازی، این خبر را تائید و طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد سعید امامی که مسئول اصلی «قتلهای خودسرانه» معرفی شده بود، در زندان اوین و با خوردن داروی نظافت خودکشی کرده‌است.

برخی دوستان سعید امامی از جمله روح‌الله حسینیان ادعا کردند «سعید امامی کشته شد تا طراحی قتل‌ها را به گردن او بیندازند.» بسیاری از اصلاح‌طلبان نیز مدعی شدند سعید امامی کشته شد تا آمران اصلی قتل‌های زنجیره‌ای معرفی نشوند.

با اعلام مرگ وی، خانواده و هم‌فکران سعید امامی او را «شهید» نامیده و اعلام کردند که وی در زندان اوین تهران «قربانی» شده و به قتل رسیده‌است. در مراسم ختم سعید امامی، حدود ۴۰۰ نفر از جمله روح‌الله حسینیان شرکت کردند.

هنوز هم مرگ سعید امامی یا سعید اسلامی در هاله ای از ابهام قرار دارد .

آیا دستور وفتوای قتل ایشان نیز توسط همین مرحوم صادر شده است ؟

در جلد ۱۶ پرونده صفحه ۳۸۴ پرونده بازجویی سعید امامی، هنگامی که بازجو از امامی سؤال می کند که آیا اعدامها رویه امنیتی داشت و با حکم “حفظ نظام از واجبات است” انجام می‌شد یا حکمهای موضوعی نیز داشت، سعید امامی پاسخی می دهد که شابد بتوان آن را مهم ترین فراز بازجوئی‌های وی تلقی کرد. وی در جواب می‌گوید: “فلاحیان با وجود آنکه خود حاکم شرع بود، اما معمولا و در موارد حساس احکام حذف محاربان را شخصا صادر نمی‌کرد. او این احکام را از آیت‌الله خوشوقت، آیت‌الله مصباح، آیت‌الله خزعلی، آیت‌الله جنتی و گاها نیز از حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای دریافت می‌کرد و به دست ما می‌داد. ما فقط به آقایان اخبار و اطلاعات می‌رساندیم و بعد هم منتظر دستور می‌ماندیم. مثلا وقتی باخبر شدیم که حاج احمد آقا [خمینی] در جلسات خصوصی به مسئولان نظام و حتی به ولایت امر اهانت می‌کند. آن را ارجاع دادیم و بلافاصله دستور آمد که همه رفت و آمدهای ایشان را زیر نظر بگیرید و از مکالمات و ملاقاتهای ایشان نوار تهیه کنید. ما هم به مدت یکسال همین کار را کردیم. متأسفانه حاج احمد آقا به راه یک طرفه بدی وارد شده بود که برگشت نداشت. وقتی دستور حذف حاج احمد آقا را آقای فلاحیان به من ابلاغ کرد مضطرب شدم و حتی به تردید فرو رفتم. دو روز بعد همراه با آقای فلاحیان به دیدار آیت‌الله مصباح رفتیم، آقایان محسنی اژه‌ای و بادامچیان هم آنجا بودند البته بعدا حاج آقا خوشوقت هم از بیت [علی خامنه ای] آمدند آنجا و نظر جمع بر این بود که نباید به کسانی که با ولی امر مسلمین خصومت می‌کنند، رحم کرد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر