۱۳۹۱ بهمن ۲۱, شنبه

دستگيری و آزادی عجولانه قصاب كهريزك سعيد مرتضوی

دستگيری و آزادی عجولانه قصاب كهريزك سعيد مرتضوی

دستگيری ناگهانی و آزادی عجولانه مرتضوی نشانه چيست؟علت دستگيری سعيد مرتضوی چه بود؟خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس):تصرف غيرقانونی در اموال دولتی در زمان تصدی رياست تأمين اجتماعی!پس چرا در کمتر از 48ساعت آزاد شد؟ معاون فرهنگی سپاه: مجلس و دولت هر دو مردود شدند.پاسدار شريعتمداری در سرمقاله کيهان: چه بخواهند و چه نخواهند خيانت کرده انددستگيری شتابزده و ناگهانی سعيد مرتضوی، آن هم به بهانه مسخرهٴ «تصرف غيرقانونی در اموال» و آزادی شتابزده تر او به فاصلهٴ کمتر از 48ساعت چند واقعيت را به نمايش گذاشت:
يکم ـ ولی فقيه کنترل خودش را بر اوضاع از دست داده است. باندهای رقيب هر کدام خط خودشان را می روند و دنبال دعوای خودشان هستند. رژيم هم مثل کشتی بی لنگر در دريای توفانی، يک روز از اين طرف و روز بعد از طرف ديگر می رود و يا کشيده می شود.
دوم ـ از دستگيری عجولانه مرتضوی درست يک روز بعد از ماجرای زد و خورد احمدی نژاد و لاريجانی در مجلس ارتجاع می توان نتيجه گرفت که صادق لاريجانی خواست برادر خودش علی لاريجانی را عملی کرده است و به سختی می شود باور کرد که دستور دستگيری را خامنه ای داده باشه؟ در خبرها هم هست که روز سه شنبه خامنه ای صادق لاريجانی را احضار کرده و او پس از بازگشت از نزد خامنه ای، دستور آزادی سعيد مرتضوی را داده است.
سوم ـ حرف احمدی نژاد در فرودگاه قبل از حرکت به مصر که گفت: «مگر قضاييه يک مؤسسه خانوادگی است؟» نيز نشان می دهد که دستگيری مرتضوی اقدام شخص صادق لاريجانی در ارتباط باندی با برادرانش بوده است. احمدی نژاد همچنين در مصاحبه اش در همان جا تهديد کرد که وقتی از مصر برگردد موضوع را به طور جدی دنبال می کند. يعنی آتش جنگ قدرت در بالاترين سطوح رژيم ولايت فقيه می رفت که يک زبانه اساسی ديگر بکشه که خامنه ای باز هم شخصاً وارد شد و تلاش کرد آب روی اين آتش بريزد.
چهارم: از نتايجی که فوقا ذکر شد و از موضعگيری همهٴ دار و دسته های ولايت فقيه از جمله سپاه پاسداران و ارگان خامنه ای يعنی کيهان هم می شود فهميد که حتی اقدام به استيضاح هم خواسته خامنه ای نبوده و او، هم از لاريجانی و هم از احمدی نژاد غضبناک است. چون خامنه ای همان طور که چند بار علناً گفته بود و چند بار هم شخصاً برای آب ريختن روی آتش جنگ قدرت به صحنه آمده بود، نمی خواهد تا زمان نمايش انتخابات تنش و درگيری و جرقه و انفجار در درون رژيم باشد.حال آيا خامنه ای می تواند خط خودش يعنی آرامش تا نمايش انتخابات را پيش ببرد؟ تحولات اين چند روزه نشان می دهد که بعيد به نظر می رسد. تحولات روزهای آينده واقعيت را نشان خواهد داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر