۱۳۹۲ فروردین ۲, جمعه

مأموریت احمد شهید در مورد ایران تمدید شد




شورای حقوق بشر سازمان ملل امروز بار دیگر با تصویب قطعنامه ای نسبت به وخامت وضعیت حقوق بشر در ایران ابراز نگرانی کرد و مأموریت احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در مورد ایران را تمدید نمود.
قطعنامه ای شورای حقوق بشر سازمان ملل که از سوی سوئد پیشنهاد شده بود با 26 رأی موافق و دو رأی مخالف پاکستان و ونزوئلا و 17 رأی ممتنع به تصویب رسید. در این قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان نگرانی شدید خود را از وخامت وضعیت حقوق بشر در ایران مندرج در آخرین گزارش احمد شهید اعلام کرده است.
احمد شهید در آخرین گزارش خود با اشاره به قریب 500 اعدام و خشونت و شکنجه های اعمال شده علیه زندانیان سیاسی در ایران گفته بود که وضعیت حقوق بشر در ایران در سال 2012 میلادی همچنان وخیم بوده است.
قطعنامۀ شورای حقوق بشر سازمان ملل از احمد شهید خواسته است که گزارشی در ماه جاری مارس دربارۀ وضعیت حقوق بشر در ایران تسلیم این شورا کند و در گزارشی جداگانه در سپتامبر آینده خطاب به مجمع عمومی سازمان ملل وضعیت حقوق بشر در ایران را مجدداً مورد ملاحظه و مطالعه قرار بدهد.
شورای حقوق بشر سازمان ملل بار دیگر از حکومت ایران خواسته است که با احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل همکاری کند. با این حال، نمایندگی ایران در سازمان ملل انتخاب مجدد احمد شهید را اقدامی سیاسی و تمدید مأموریت او را دربارۀ ایران غیرموجه دانسته است.
محمد جواد لاریجانی که ستادی موسوم به حقوق بشر در قوۀ قضاییه جمهوری اسلامی ایران تأسیس کرده پیش از این احمد شهید را مأمور آمریکا و اسرائیل و همکار سازمان های تروریستی معرفی کرده و افزوده بود که جمهوری اسلامی ایران تحت هیچ شرایطی به وی اجازۀ ورود به ایران برای انجام مأموریتش را نخواهد داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر