۱۳۹۲ فروردین ۱, پنجشنبه

دستگیری 53 مسیحی در عربستان به جرم بشارت آئین مسیحیت

گروهی از مسیحیان اتیوپیایی که بیشتر آنان هم زن هستند، هنگام پرستش در منزل شخصی شان توسط مأمورین عربستان سعودی بازداشت شدند.
به گزارش سرویس ترجمه «محبت نیوز»، به نقل از سرویس خبری بوسنیوزلایف خبر داد که دست کم 46 زن به همراه چند مرد که در میان ایشان از رهبران کلیسایی نیز بودند، دستگیر شدند. این رویداد توسط منبعی از کمیسیون آزادی مذهب اتحاد جهانی انجیلی گزارش شد.
این منبع همچنین گفت که سه تن از رهبران کلیسایی که دو تن از ایشان زن هستند، در دادگاهی در شهر شرقی دمام در عربستان تفهیم اتهام شدند که در آنجا اتهاماتشان مسیحی کردند مسلمانان ذکر شد.
طبق اظهارات مسیحیان، انتظار می رفته که مقامات سعودی دو تن از این مسیحیان را که جواز اقامت دارند آزاد کنند و بقیه را به کشور های خود استرداد دهند.
گادفری یوگاراجا، مدیر عامل کمیسیون آزادی مذهب اتحاد جهانی انجیلی گفت، "ما از مقامات سعودی می خواهیم که با تمام دستگیر شدگان با حرمت رفتار کنند و از آنجایی که ظاهرن مدرکی برای اثبات جرمی علیه ایشان وجود ندارد، آنها را هرچه سریعتر آزاد کنند.
این اتفاقات در حالی رخ داده است که عربستان مدعی گفتگو بین الادیان است.
همچنین این رویداد، تنها رویدادی نیست که به دستگیری و زندانی شدن مسیحیان در این کشور منجر شده است. نمونه بارز دیگر در سال 2011 اتفاق افتاد که طی آن 35 مسیحی اتیوپیایی در شهر جده دستگیر شدند که 29 زن در میان ایشان به چشم می خورد. اتهام ایشان تجمع غیرقانونی ذکر شد، زیرا در منزل شخصی خود برای پرستش گرد هم آمده بودند.
نه تنها اتباع خارجی در عربستان از آزادی مذهبی برخوردار نیستند، بلکه خود سعودی ها نیز از این حق محروم هستند. در سپتامبر سال گذشته میلادی بود که دختری که در شهر دمام مسیحی شده بود مجبور به فرار از آنجا شد.
کمیسیون آزادی مذهب اتحاد جهانی انجیلی به نقل از روزنامه الیوم گفت که این بانوی نوکیش سعودی به سوئد پناهنده شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر