۱۳۹۱ مهر ۱۷, دوشنبه

ممانعت مسئولین از ملاقات همسران در بند

 
خبرگزاری هرانا - مسئولین زندان اوین از یک ماه پیش از ملاقات اصغر محمودیان و کفایت ملک‌محمدی زوج سیاسی که هردو در زندان اوین بسر می‌برند ممانعت به عمل آورده‌اند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اصغر محمودیان و کفایت ملک‌محمدی زوج سالخورده و زندانیان سیاسی زندان اوین، از یک ماه پیش موفق به دیدار یکدیگر در این زندان نشده‌اند.
پیش‌تر هر دو هفته یکبار این دو زندانی سیاسی سالخورده با یکدیگر ملاقات می‌کردند و قطع ملاقات ایشان بدون هیچ‌گونه توضیحی از سوی مسئولین صورت گرفته است.
اصغر محمودیان، زندانی سیاسی و از بازداشت‌شدگان اعتراضات دی‌ماه ۸۸، از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به تحمل ۶ سال حبس تعزیری و تبعید به زندان شهر سمنان محکوم شده است.
کفایت ملک محمدی همسر وی نیز که بیش از شصت سال سن دارد، پیش‌تر به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.
گفتنی است، یک ماه پیش نیز زندانیان سیاسی زن که خود در زندان اوین و یکی از اعضای خانواده‌شان در زندان رجایی شهر نگهداری می‌شوند، نامه‌ای خطاب به دادستان تهران نگاشته‌اند و در آن نسبت به عدم برخورداری از حق ملاقات اعتراض نموده‌اند.
این نامه که از سوی زندانیانی همچون شبنم مددزاده، لواخانجانی، کبری بنازاده، فاران حسامی، مهسا امرآبادی و ژیلا بنی‌یعقوب امضا شده است تا کنون از سوی دادستان بی‌جواب مانده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر