۱۳۹۱ مهر ۲۱, جمعه

صدور حکم ۲ سال زندان برای رضا ملک پس از ۱۲ سال زندان

 
خبرگزاری هرانا - رضا ملک زندانی سیاسی و از مسئولان سابق وزارت اطلاعات که تاکنون بیش از ۱۲ سال زندان را پشت سر گذاشته است مجددا به ۲ سال زندان به اتهام توهین به رهبری محکوم شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، هفته گذشته رضا ملک، از مسئولان سابق وزارت اطلاعات که به دلیل افشای برخی از زوایای قتلهای زنجیره‌ای پاییز ۱۳۷۷، از ۱۲ تیرماه ۱۳۸۰ در زندان به سر می‌برد، به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران اعزام می‌گردد تا درباره اتهام اهانت به رهبری به هنگام اجرای حکم ۷۴ ضربه شلاق توسط قاضی مقیسه محاکمه گردد.
گفتنی است، رضا ملک از بند ۷ زندان اوین به شکلی اهانت آمیز و توام با ضرب و شتم به دلیل اجتناب از پوشیدن لباس فرم به دادگاه انقلاب اعزام گردید.
رضا ملک در تماس با یکی از اعضای خانواده‌اش گفته است که صبح زود از بند ۷ خارجش نموده‌اند و در اتاق اعزام به دادگاه زندان اوین وقتی از پوشش لباس راه راه جدید خودداری کرده است مورد اهانت و ضرب و شتم قرار گرفته؛ سپس جواد مومنی مدیر داخلی زندان اوین در آنجا حضور یافته و نهایتامسئولان زندان پذیرفته‌اند که او را با لباس خودش به دادگاه انقلاب ببرند.
در دادگاه انقلاب نیز قاضی مقیسه در حالیکه نه نماینده دادستان حضور داشته و نه رضا ملک از حضورش وکلایش بهره‌مند بوده، او را درباره اتهام اهانت به رهبری در زیر ضربات شلاق در دادسرای اوین محاکمه نموده و وقتی با سکوت این زندانی سیاسی در اعتراض به عدم بهره‌مندی از وکیل مدافع مواجه گردیده، ضمن اهانت به ملک، با صورتجلسه "عدم دفاع متهم از خود" اقدام به صدور رای اشد مجازات یعنی ۲ سال زندان دیگر برای او نموده است.
رایی که در‌‌ همان جلسه نیز به او ابلاغ گردیده است.
گفتنی است این معاون بررسی‌های وزارت اطلاعات که پس از ۱۲ سال زندان چند ماه پیش باید از زندان آزاد می‌شد، پیش از آزادی برای اجرای حکم ۷۴ ضربه شلاق تعزیری تحت عنوان نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی از طریق تهیه و ارسال فیلمی که توسط مجموعه فعالان حقوق بشر منتشر گردیده است، به دادسرای امنیتی اوین منتقل گردیده و در آنجا به هنگام اجرای حکم شلاق در زیرزمین دادسرای اوین، به دلیل اعتراض به نحوه اجرای غیرقانونی حکم صورت جلسه‌ای توسط دادیار خدابخشی و حمید نمکی محافظ بهرام رشته احمدی، ناصری معاون امنیت دادستان تهران و الهی رییس گارد حفاظت این دادسرا و مامور اجرای حکم شلاق تهیه گردیده و حسب آن این زندانی سیاسی به اهانت به رهبری زیر ضربات شلاق متهم می‌گردد.
با تشکیل این پرونده و ارجاع آن به شعبه ۶ بازپرسی‌‌ همان دادسرا، بازپرس امین ناصری از آزادی ملک جلوگیری نموده و این پرونده را به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب ارجاع می‌دهد.
قاضی مقیسه با صدور این رای، در واقع به نگهداشتن رضا ملک بعد از ۱۲ سال زندان به مدت دو سال دیگر حکم نموده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر