۱۳۹۱ مهر ۲۵, سه‌شنبه

محمدامین آگوشی دست به اعتصاب غذا زد

 
خبرگزاری هرانا - محمدامین آگوشی زندانی ۵۳ ساله امنیتی در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی و تبعید غیر موجه خود دست به اعتصاب غذا زد و به بند قرنطینه زندان زاهدان منتقل گردید.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمدامین آگوشی که به اتهامات امنیتی ابتدا به اعدام و سپس به ۱۰ سال حبس در زندان زاهدان محکوم شده بود، در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی و انتقال ناموجه خود به زندان زاهدان دست به اعتصاب غذا زد.
مسئولین زندان زاهدان بجای رسیدگی به خواسته‌های آگوشی، وی را به بند قرنطینه زندان زاهدان منتقل نمودند تا دسترسی او به تلفن را محدود کرده باشند.
این زندانی ۵۳ ساله و معلم بازنشسته که دچار بیماری‌های عصبی و کمردرد شده از هرگونه اقدام درمانی در زندان زاهدان محروم بود و خانواده وی باید برای یک ملاقات ۱ ساعته با وی ۷۲ ساعت مسیر آذربایجان غربی تا زاهدان را با اتوبوس طی می‌کردند.
محمد امین آگوشی به همراه ایرج محمدی و احمد پولادخانی اهل پیرانشهر به اتهام جاسوسی به نفع حکومت اقلیم کردستان و محاربه از طریق همکاری با پژاک در سال ۸۶ بازداشت شدند وی پس از تحمل بیش ۷ ماه انفرادی به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد و پس از برگزاری دادگاه در شعبه دوم دادگاه نظامی (سازمان قضایی نیروهای مسلح) به اعدام از طریق تیرباران محکوم شد حکم صادره در شعبه ۳۱ دیوان عالی کشور عینا تائید شد اما مجددا پرونده ایشان به جریان افتاده و با ارجاع به شعبه یکم دادگاه نظامی وی به همراه دو متهم دیگر به ۱۰ سال حبس و تبعید به زندان زاهدان محکوم شده است.
وی پیش‌تر در بند ۷ زندان زاهدان در بین زندانیان با جرایم سنگین همچون قتل و مواد مخدر نگهداری می‌شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر