۱۳۹۱ مهر ۲۰, پنجشنبه

دو هفته بی‌خبری از فهیم قزلباش فعال سیاسی

 
خبرگزاری هرانا - با گذشت دوهفته از بازداشت فهیم قزلباش توسط نیروهای سپاه وی تا کنون موفق به تماس با بستگان خود نشده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فهیم قزلباش فرزند دیناراهل روستای حسن اباد از توابع شهرستان سلماس از شهروندان کرد پس از گذشت دو هفته از بازداشتش توسط نیروهای سپاه این شهرستان هیچگونه تماسی با خانواده‌اش نداشته است.
به گزارش شاهدان عینی نامبرده در خانه پدری واقع در روستا بازداشت وهمچنین منزل ایشان نیز مورد بازرسی و تفتیش قرارگرفته است، با گذشت بیش از دو هفته علیرغم پیگیری‌های مستمر خانواده‌اش نیروهای سپاه شهرستان سلماس بازداشت وی را تائید نکرده‌اند.
اتهامات نامبرده همکاری با یکی از احزاب کردی مخالف دولت ذکر گردیده است.
بررسی موارد حقوقی نقض شده در این گزارش:
· ماده ۹۲ کنوانسیون حقوق زندانیان: زندانی محاکمه نشده باید اجازه داشته باشد بلافاصله خانواده خود را از بازداشت، مراحل محاکمه و از احوال خود مطلع کند. همچنین تمام امکانات مناسب برای برقراری ارتباط با خانواده و دوستان و نیز ملاقات حضوری، با نظارت و با در نظر گرفتن مقررات زندان و حفظ امنیت و نظم زندان، می‌بایست برای وی مهیا باشد.

· ماده ۱۸۰ آئین‎نامه اجرایی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور: کلیه محکومان و مته‌مان تحت نظارت کامل و طبق مقررات این آیین‏نامه مجاز به داشتن ارتباط با بستگان و آشنایان خود می‌‏باشند و این ارتباط بوسیله ملاقات و مکاتبه‏‌ها انجام می‌‏پذیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر