۱۳۹۲ تیر ۲, یکشنبه

"سیاست بازی"؛ انحراف حقوق بشری!


مرگ خاموش زندانیان عقیدتی در سایه ی سکوت فعالان سیاسی و بی توجهی مقامات رژیم جمهوری اسلامی

در روزهایی که  "سیاست بازی ها" پیرامون مقولات پوچی مانند انتخابات حکومت اسلامی و... تیتر اخبار ایران می شود، رژیم جمهوری اسلامی این پروا و پروانه را بیشتر می یابد تا با فریب خبری رسانه ها و کنشگران، به نقض مستمر حقوق زندانیان عقیدتی بپردازد.

سیاست نظام اسلامی در زمینه ی حقوق انسانی، نه تنها به سوی بهبود و مثبت سازی نمی رود، بلکه به طرز روزافزون رو به پسرفت و بدتر شدن دارد.

تمام این شکنجه ها و زجرکش کردن ها  آگاهانه در جهت پیشبرد سیاست و به سکوت کشاندن زندانیان و خانواده هایشان  است.

رژیم جمهوری اسلامی در زمینه ی مرگ زندانیان عفیدتی، دست بلند و سابقه ی درازی دارد؛ اکبر محمدی، زهرا کاظمی، زهرا بنی یعقوب،
ستار بهشتی  کشته شدگان زندان کهریزک و... از جمله زندانیان سیاسی بودند که در سالهای گذشته به دلیل فشارهای درون زندان، اعم از شکنجه، فشار روانی، که به واسطه ی شکنجه، فشار روانی، فقدان امکانات بهداشتی-درمانی و... به آنها دچار شدند و عدم رسیدگی به وضع وخیم آنان، دچار مرگ شدند.

مسمولیت مستقیم تمامی این تلفات جانی، بدون شک 
رژیم جمهوری اسلامی و شخص خامنه‌ای است 

روز جمعه نیز یکی دیگر از زندانیان عقیدتی از طیف فعالین حقوق کارگری بنام "افشین اسانلو" که بیش از چهار سال را در اوین و رجایی شهر سپری کرده بود و به گفته ی برادرش منصور اسانلو  پیش از دستگیری هیچ بیماری نداشته، در زندان رجایی شهر کرج به دلیل فشارهای شکنجه گران و بی توجهی به وضعیت  بیماری که در جریان همین فشارها به آنها مبتلا شده بود، در اثر حمله ی قلبی در گذشت.
بی تفاوتی کنشگران حقوق بشری، روز به روز بیشتر و بدتر می شود و نگرانی از این زمینه همیشه وجود خواهد داشت.


تنها در سایه ی حرکتی عملی و موثر در راستای افزایش و شدیدتر کردن فشارها بر سران جمهوری اسلامی و متوجه کردن این حکومت سرکوبگر به نگرانی های بین المللی در ضمینه ی حقوق زندانیان است، که می توان مانع تکرار چنین رخدادهای ناگواری در مورد عزیزان دیگری چون: آرش صادقی و محمدرضا پورشجری شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر