۱۳۹۲ فروردین ۱۷, شنبه

زندانیان سیاسی را فراموش نمی کنیم


بیاد دکتر سعید ماسوری...
تاریخ بازداشت : 1379.10
فعال سیاسی
مدت محکومیت : حبس ابد
توضیح : بدون مرخصی

دکتر سعيد ماسوری در شهريور سال 1344 در استان لرستان شهرستان خرم آباد متولد شد.

سعيد در سال1364 به دليل عدم پذيرش وي توسط ادارات و ارگانهاي دولتي (رد شدن در گزينش) و عدم قبولي در كنكور سراسري تصميم به ادامه تحصيل در خارج از كشور گرفت وبدين ترتيب وي عازم كشور روماني شد و در رشته پزشكي شروع به تحصيل نمود.

او در سال 1367 براي ديدار خانواده خود به ايران بازگشت و با ديدن شرايط سخت خانواده كه باوجود چهار خواهر و يك برادر ديگر خرج سنگين تحصيل وي را در خارج از كشور پرداخت مي كردند تصميم گرفت كه به كشور ديگري مهاجرت كند كه در آنجا هم درس بخواند و هم كار كند كه بتواند خرج تحصيل خود را تهيه نمايد.

در اين راستا كشور نروژ را انتخاب كرد ولي چون خانواده وي مخصوصا پدرش با اين كار مخالف بودند بعد از رفتن سعيد به نروژ خبري از وي نداشتند تا اينكه در ارديبهشت ماه سال1380 به خانواده سعيد اطلاع دادند كه سعيد در حين بازگشت به ايران توسط مامورين سازمان اطلاعات و امنيت كشور در شهرستان دزفول دستگير شده است.

سعید ماسوری در دی ماه سال ۱۳۷۹ به همراه غلام حسین کلبی به اتهام رابطه با سازمان مجاهدین خلق در شهرستان دزفول بازداشت و تا این لحظه را بدون هیچ‌گونه مرخصی در بازداشت‌گاه اداره اطلاعات اهواز، اوین و گوهردشت سپری کرده است.

سعید ماسوری در سال ۱۳۸۱ و در دادگاه انقلاب تهران به اعدام محکوم شد ولی در نهایت حکم وی به حبس ابد تقلیل پیدا کرد.

سعید ماسوری از زمان دستگیری مدت ۱۴ ماه را در سلول انفرادی اداره اطلاعات اهواز سپری کرد و سپس او را به بند ۲۰۹ زندان اوین انتقال دادند.
وی هم اکنون در زندان گوهردشت است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر