۱۳۹۱ آذر ۲۱, سه‌شنبه

زنان در ایران محدودتر می شوند






اقدام بی سابقه در جهان ....
تصویب قانون ضدیت با زنان میهنمان 
در مجلس آخوندی 

زنان در ایران محدودتر می شوند / پاسخ معکوس نمایندگان مجلس به خواسته های زنان

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس آخوندی در جلسه اخیر خود و در اقدامی عجیب و بدون توجه به انتقادات مطرح شده از سوی حقوقدانان و فعالان اجتماعی نسبت به لایحه گذرنامه، قید سنی چهل سال را از این لایحه حذف کرد تا زنان مجرد در هر سنی برای صدور گذرنامه نیازمند اذن ولی قهری یا حکم دادگاه باشند.

با توجه به تغییرات جدید زنان متاهل به مانند سابق برای دریافت گذرنامه نیاز به اجازه از شوهر دارند و زنان مجرد نیز با هر سنی نیاز به اجازه نامه از یک مرد که میتواند ولی قهری یا حاکم شرع باشد دارند.

تصویب نهایی این قانون در حالی است که نه تنها اصل این لایحه به هرحال محدود کننده آزادی افراد است، که با صراحت قانون اساسی فعلی ایران و قانون مدنی ایران در تناقض است، بلکه طبق آخرین نظر این کمیسیون افراد بیشتری در دایره محدودیت ایجاد شده در این لایحه قرار می‌گیرند، حال اینکه محدودکردن آزادی افراد امری خلاف اصول قانون اساسی است.

ضمن اینکه نباید از نظر دور داشت که تصویب نهایی این لایحه در مجلس تبعات منفی دیگری نیز در پی خواهد داشت. زیرا قطعا افرادی ممکن است اقدام به عقد ازدواج صوری کنند. از این ازدواج‌های صوری ناگزیر دعاوی متعددی نظیر مهریه، نفقه، طلاق و غیره ایجاد می‌شود و بر تراکم پرونده‌های دادگستری خواهد افزود.

نسبت به قوانین ضدزن بی تفاوت نباشیم و به هر طریقی که میتوانیم به آن اعتراض کنیم .


هموطنان با تکثیر و ارسال اعتراضهای خود به مجامع بین المللی بر حقوق زنان میهنمان که در مصوبه
شورای ملی مقاومت
با برابری حقوق شناخته شده اند؛ با این قانون ضد زن و ضد انسانی مبارزه کنید .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر