۱۳۹۱ آذر ۱۰, جمعه

جواد لاریجانی: ما مسامحه کردیم، اگر اتفاقات ۸۸ در آمریکا می افتاد، همه به گوانتانامو می رفتند

جواد لاریجانی: ما مسامحه کردیم، اگر اتفاقات ۸۸ در آمریکا می افتاد، همه به گوانتانامو می رفتند

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه که بیشتر دوست دارد به وضعیت حقوق بشر
در امریکا و کانادا بپردازد و بر این باور است که جمهوری اسلامی می تواند الگویی برای حقوق بشر جهان باشد، می گوید: اگر اتفاقات ۸۸ در آمریکا می افتاد، همه متهمان آن سر از زندان گوانتانامو در می آوردند.

این برادر رییس قوه قضاییه که حتی از وضعیت زندانیان سیاسی که خبرسازترین سوژه های جهانی هستند هم اطلاعی ندارد، از شرایط زندان های کشورهای غربی به خوبی مطلع است و شرایط آن زندان ها را اسفبار تر از بازداشتگاه های کشورمان می داند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با اشاره به گزارش احمد شهید ادعا کرد: اینها از کسانی دفاع می کنند که برای آنها ایجاد آشوب های خیابانی و آتش زدن، کشتن ده ها نفر و تماس با سرویس های جاسوسی و برقراری ارتباط با غربی ها و دیگران خیلی راحت است.

به گفته وی، درواقع همواره این انتقاد از سوی افراد منصف به قوه قضاییه وارد بود که چرا در صدور احکام این افراد اینقدر تأخیر و مسامحه صورت گرفت! اگر اتفاقات ۸۸ در آمریکا می افتاد، همه متهمان آن سر از زندان گوانتانامو در می آوردند.

البته رییس ستاد حقوق بشر به شکنجه در زندان و جنایت کهریزک اشاره ای نکرد.

لاریجانی با تأیید عملکرد قوه قضاییه و ادعای اینکه این قوه صرفاً بر اساس قانون با متهمان اتفاقات ۸۸ برخورد کرده است، خاطرنشان ساخت: ستاد حقوق بشر قوه قضاییه تمام مساعی خود را همواره بکار می گیرد تا حقوق همه متهمان و محکومان و حتی محکومان به اعدام با اساس موازین اسلامی تطابق داشته باشد.

او بدون اشاره به نقض گسترده حقوق بشر مدعی است: راهبرد جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق بشر را تعامل فعال به صورت داهیانه، هوشمندانه و عالمانه با دیگر کشورها بیان کرد.

به گزارش ایرنا محمدجواد اردشیر لاریجانی شب گذشته در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، در خصوص اعمال تفکیک جنسیتی در ایران باز هم آمار رسمی ارائه شده در خصوص خشونت خانگی و قربانیان زن را فراموش کرد و توضیح داد: اصولاً خشونت وسیع علیه زنان از جمله خصایص شاخص غرب بوده از جمله کتک زدن زنان بسیار در غرب رایج است، اما همین جوامع غربی از کشوری که اساس آن بر مبنای تعالیم دین مبین اسلام نهاده شده است، در خصوص تضییع حقوق زنان انتقاد می کنند.

وی در خصوص متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به برخورد خشن و سلیقه ای با برخی مشاغل ازجمله وکلا و به ویژه بانوان توضیح داد: سوء استفاده از عنوان مشاغل و جنسیت افراد در واقع سوء استفاده عاطفی است. به عنوان مثال آنان در مورد معلمی که بر اساس جرم انجام شده و احکام قوانین کشوری محکوم به اعدام شده است، سوء استفاده عاطفی می کنند در حالی که بر اساس قوانین تمام کشورها، شغل مجرمان هیچ ربطی به احکام صادره برای آنان ندارد و تفاوتی نمی کند که شخص مجرم، کارگر باشد یا یک روحانی و یا وکیل.

به گفته وی، سوء استفاده از شغل وکالت نیز برای کاری غیر از وکالت به مراتب قبح بیشتری به همراه دارد که درخصوص برخی افرادی که هم اکنون مجازات جرایم خود را متحمل می شوند؛ اینگونه بوده است.

وی در خصوص فعالیت صوفیان در کشور به تعداد بالای دراویش زندانی اشاره ای نکرد و گفت: مکتب تشیع همواره جایگاه ویژه ای برای عرفان واقعی قائل بوده؛ ضمن آنکه اساساً جمهوری اسلامی ایران هیچ خانقاهی را نبسته مگر آنکه در آن مکان فعالیت های مغایر با امنیت و منافع ملی کشور صورت گرفته باشد که این امر با ماهیت و طرز نگرش صوفیان کاملاً دو مقوله مجزاست

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر