۱۳۹۱ آذر ۶, دوشنبه

مردم تغییر رژیم را می خواهند

نوشته ستار در لوموند: مردم تغییر رژیم را می خواهند

روزنامه فرانسوی لوموند نوشته ای از ستار بهشتی، وبلاگ نویس جان باخته ایرانی را با عنوان "تراژدی ايران ادامه دارد" منتشر کرده است. لوموند نوشت، اين ترجمه يکی از آخرين نوشته های ستار است که به قيمت جانش در سن 35 سالگی تمام شد.

در نوشته ستار بهشتی با عنوان "انديشه موسوی و کروبی حفظ نظام، انديشه مردم تغيير نظام" آمده است: اين مطلب را مدتی قبل اين جانب درج کردم، اما عده ای که فقط حرف خود را ملاک می دانند با نفوذ در وبلاگ اين جانب مطلب را حذف کرده بودند. خدمت تمام اين عوامل اعلام می دارم اگر صدهزار بار چنين عملی را انجام دهيد برای صد هزار و يکمين بار حرف و نوشته خود را انجام خواهم داد و از هيچ حزب و گروه و شخصيتی هراسی ندارم.
.....باز خرداد ماه از راه رسيد. و باز خاطرات، بعد از 22 خرداد 88 که تقلبی در آرا مردم صورت گرفت و چه بسيار مردم که به ظاهر برای پس گرفتن رای خود آمدند، ولی اميد به تغيير اين نظام داشتند! در سال 88 هر چند سخن پس گرفتن آرا بود، ولی اکثريت مردم انتظار تغيير نظام را داشتند، اما آقايان موسوی وکروبی در فکر گرفتن رای خود در چهارچوب نظام بودند! قصد آنان فقط بازشماری آرا بود! آن هم در چهارچوب نظام نه تغيير در اصل نظام. عوامل نظام از اصولگرا تا اصلاح طلب همه در اين مدت خواهان پابرجايی نظام بودند. مشکل اصلی بين آقايان جنگ قدرت است! هيچ کدام با اصل نظام مشکلی ندارند بلکه با سياست نظام مشکل دارند. ....نظامی که باخون بر سرقدرت نشسته با خونريزی حکومت را ترک خواهد کرد. ديکتاتورهای منطقه را ببينيد که هرکدام به چه نحو سرنگون شدند. و الان شاگرد جمهوری اسلامی بشار اسد را ببينيد که چگونه از استاد خود نظام جمهوری اسلامی راه می آموزد، آيا باز اميد به تغيير نظام در چهارچوب آن وجود دارد؟ ....از دوستان خود تقاضا دارم درباره انتخاب شيوه مبارزه و راه آن با دقت عمل کنند 33 سال است که با همين وعده ها درجا مانده ايم، و در باتلاق اين نظام فاسد فرو می رويم، هم چون سال 76 و به اسم اصلاحات. بهتر است اين بار خود را بيرون بکشيم، و راه آزادی را بيابيم. شما به مشاغل مهمی که بسياری از همين آقايان در آن بودند نظری بيندازيد، بعد خود ببينيد با اين همه خونی که در اين 33 سال بر زمين ريخته شده اين آقايان آيا حاضر به تغيير در کلیت نظام می شوند؟ و در آخر اگر مبارزه ما قرار است برای تغيير سياستهای نظام باشد، فرق نمی کند اين نظام دست موسوی يا خامنه ای باشد، چون چهارچوب و قاعده های آن يکی است. هدف ما برای رهايی تغيير در کلیت نظام بايد باشد. باز در آخر مطلبم چون هميشه می گويم زنده و پاينده ايرانی و ايران؛ جانم فدای ايران.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر