۱۳۹۲ تیر ۱۸, سه‌شنبه

دختر دانشجو: با تراشیدن موهای سرم مذهب را هم کنار گذاشتم

این دختر دانشجوی هنر که در یک خانواده مسلمان پرورش یافته بود زمانی مذهب را ترک گفت که از توسط مردی از بستگان دورشان در هنگام خاکسپاری پدرش تحقیر شد.
بسیاری از دختران و زنان تونسی که پیش از «بهار عربی» از پیشرفته‌ترین قوانین برابری جنسیتی در کشورهای اسلامی برخوردار بوده و در انقلاب نقش فعالی داشتند، با روی کار آمدن اسلامگرایان در این کشور به شدت سرخورده شده اند.
به گزارش «محبت نیوز» به نقل از شهرزاد، یکی از این دختران، نادیا، دانشجوی 25 ساله هنر است. وی از کودکی نزد پدر بزرگش زندگی کرده بود. پدر بزرگش که درگذشت، نادیا بر اساس باورهای سنتی اسلامی مردم، حق شرکت در خاکسپاری او را نداشت. وی هنگام خاکسپاری از دیوار گورستان ناظر خاکسپاری بود که توسط مردی از بستگان دور خود غافلگیر شد. آن مرد بر سرش فریاد کشید: گم شو! زن‌ها نجس حساب می‌شوند و حق ندارند در گورستان باشند!
نادیا به خانه بازگشت و برای نخستین بار به معنای مذهب اندیشید. وی از خود پرسید: این چه خدایی است که به مرد اجازه می‌دهد تا این طور مرا تحقیر کند؟ همان لحظه بود که موهای سرش را تراشید و همراه آن مذهب را نیز ترک گفت.
به گزارش روزنامه بلیک سوئیس، نادیا حدود دوسال و نیم پیش در تظاهرات خیابانی شرکت داشت و با روی کار آمدن حزب اسلامگرای النهضه، می گوید: اسلامگرایان دارند مراکز شهرها را مانند موش‌ها تسخیر می کنند.
وی اکنون به همراه دوستش، علا، یک گروه فیسبوکی بی مذهب ها را تشکیل داده است. او فکر نمی‌کند که آتئیست های تونس به این زودی، همانند همفکران مصری شان، بر پا خیزند، اما این تلاش برای او انگیزه بخش است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر