۱۳۹۲ مرداد ۱۱, جمعه

محمد (کوروش) نصیری، از فعالان اینترنتی به دلیل عضویت در کم‍پین فیس بوکی امام نقی به ۱۰ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد

ندای سبز .محمد (کوروش) نصیری، از فعالان اینترنتی که به دلیل عضویت در کم‍پین فیس بوکی امام نقی بازداشت شده بود به ۱۰ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، اتهام‌های این فعال اینترنتی «توهین به مقدسات، توهین به آیت‌الله خمینی، توهین به مقام رهبری، تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی و توهین به رئیس جمهور» عنوان شده است.

محمد نصیری در تاریخ ۹۱/۳/۳ در منزل شخصی خود بازداشت و به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات منتقل شد.

آقای نصیری ۳۰ روز از مدت بازداشت خود را در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ و ۲۴۰ گذرانده است.

بنا به گزارش خبرنگار گزارشگران حقوق بشر، به نقل از یکی از نزدیکان محمد نصیری، ماموران وزارت اطلاعات ساعت ۳ بامداد سوم خرداد ۹۱ به منزل شخصی وی هجوم برده و با شکستن درب خانه وارد خانه وی شده‌اند.

به هنگام بازداشت وی علاوه بر سلب امنیت و آرامش روانی خانواده این زندانی عقیدتی، وی را به همراه برادرش به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.

شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی وی را در اتهامات «توهین به مقدسات، اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور، توهین به آیت الله خمینی، توهین به مقام رهبری، تبلیع علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، توهین به رئیس جمهوری و نگهداری مشروبات الکلی» مجرم شناخته و به ۱۰ سال و ۶ ماه حبس تعزیری، ۳۷ ضربه شلاق و ۳۵۰ هزار تومان جریمه نقدی محکوم کرده است.

این زندانی عقیدتی که در دوران بازجویی به شدت شکنجه جسمی و روحی شده است هم اکنون نزدیک به یک سال است که در بند ۳۵۰ زندان اوین نگهداری می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر