۱۳۹۱ شهریور ۲۹, چهارشنبه

جلوگیری دادستان از درمان جانباز زندانی، ابراهیم بابایی زیدی

جعفری دولت آبادی، دادستان تهران، از اعزام ابراهیم بابایی زیدی، جانباز هشت سال دفاع مقدس برای درمان به خارج از زندان خودداری کرده است.
به گزارش کلمه، در هفته های گذشته ابراهیم بابایی زیدی از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ دچار خون ریزی داخلی شده و پوست بدن وی بر اثر این خون ریزی ها کبود شده است. اما دادستان تهران با اعزام وی به بیمارستان خارج از زندان برای درمان خودداری کرده است.
ابراهیم بابایی زیدی از بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری در روز عاشورای سال ۸۸ است که توسط قاضی پیرعباسی به اتهام اجتماع و تبانی، اخلال در نظم عمومی و فراری دادن متهم به ۶ سال و ۹ ماه حبس و تحمل ۷۴ ضربه شلاق محکوم و چندی پیش به همراه تعدادی از زندانیان بند ۳۵۰ در ماه مبارک رمضان حکم شلاق ایشان اجرا شد.
این زندانی سیاسی سال گذشته از بند ۳۵۰ اوین به زندان رجایی شهر تبعید شد و اوایل خردادماه سال جاری به بهانه اعزام به بیمارستان جهت مداوای بیماری قلبی به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل و حدود یک ماه مورد بازجویی قرار گرفت و نهایتا توسط بازپرس شعبه سوم دادسرای مقدسی به تبلیغ علیه نظام از طریق ادامه فعالیت سیاسی در زندان و نگارش نامه به دبیر کل سازمان ملل متهم شد.
وی از رزمندگان دفاع مقدس و جانباز ۴۵ درصد دفاع مقدس است که بخشی از بیماری های وی ناشی از عوارض آسیب های دوران جنگ است.
چندی پیش برخی از منابع حقوق بشری به اشتباه از اعزام بابایی زیدی به بیمارستان با دستبد و پابند خبر دادند که این خبر صحت نداشته و دادستان تهران همچنان مجوز اعزام او را صادر نکرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر