۱۳۹۱ مهر ۹, یکشنبه

کاریکاتوریست اراکی باردیگر محاکمه شد

 
خبرگزاری هرانا - به رغم اعلام انصراف کتبی وکیل احمد لطفی آشتیانی از پیگیری از شکایت، محمود شکرایه کاریکاتوریست هفته نامه "نامه امیر" ارک مجددا محاکمه و مجرم شناخته شد.
بنا به گزارش ایلنا و به نقل از خبرنگار ما، در پی صدور حکم ۲۵ ضربه شلاق در دادگاه جزایی و اعتراض محمود شکرایه به این حکم، دادگاه تجدید نظر، دادگاه بدوی را برای رسیدگی به این پرونده فاقد صلاحیت تشخیص داد و پرونده را علیرغم انصراف کتبی وکیل به دادگاه مطبوعات ارسال کرد.
جلسه دادگاه روز پنج شنبه ۹۱/۷/۶ با حضور ۹ نفر از ۱۴ عضو هیات منصفه مطبوعات استان و به ریاست قاضی عدالتخواه بدون حضور شاکی و وکیل وی برگزار شد و پس از قرائت کیفر خواست نماینده دادستان و دفاعیات محمود شکرایه، هیات منصفه در خصوص این پرونده به شور پرداخت و با اکثریت نسبی آراء محمود شکرایه را مجرم و مستحق تخفیف دانست.
قاضی عدالتخواه در ابتدای این جلسه با ارائه توضیحاتی گفت: در اختیارات ارائه شده به وکلای احمد لطفی آشتیانی حق انصراف از شکایت وجود ندارد و بدین لحاظ این دادگاه به رغم عدم حضور شاکی و وکیل وی باید برگزار شود.
وی با اشاره به بازتاب خبری وسیع حکم شلاق صادر شده گفت: مطبوعات نباید با پخش گسترده این خبر آب به آسیاب دشمنان نظام و انقلاب بریزند و به خاطر یک دستمال قیصریه را به آتش بکشند.
قاضی عدالتخواه گفت: قانون تصریح کرده توهین از هر طریقی حتی انتشار عکس و کاریکاتور افرادی که حرمت شرعی دارند جرم محسوب می‌شود و ما دیدیم که روزنامه شرق به دلیل انتشار کاریکاتور توقیف شد.
به رغم علنی بودن دادگاه‌های مطبوعات قاضی عدالتخواه اجازه استفاده از دوربین عکاسی را به خبرنگاران نداد و حتی از حضور خبرنگارانی که در خارج از جلسه دادگاه قصد ورود داشتند ممانعت به عمل آمد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر