۱۳۹۱ مهر ۶, پنجشنبه

بازداشت دو فعال سیاسی و صدور حکم حبس و شلاق برای یک فعال آذری

 
خبرگزاری هرانا - منابع خبری گزارش داده‌اند که طی روزهای اخیر دو فعال سیاسی در استان فارس و مازندران بازداشت شده و همزمان برای یک فعال آذری حکم حبس و شلاق صادر گردیده است.
بنا به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، شکرالله نظری، فعال سیاسی ساکن شیراز، بعد از ظهر دوشنبه سوم مهر ماه، با حمله نیروهای امنیتی به منزلش بازداشت و به محلی نامعلوم منتقل شد.
بر اساس این گزارش، ماموران پس از تفتیش و بازرسی منزل آقای نظری، کامپیو‌تر، لب تاپ، تعدادی از کتب و جزوات و همچنین دوربین و حافظه‌های کامپیو‌تر این فعال سیاسی حامی جنبش سبز را ضبط کرده و با وی به بازداشتگاه منتقل کردند.
همزمان، مانی توکلی، وبلاگ نویس و فعال دانشجویی مازندران نیز، روز دوشنبه سوم مهر ماه در حالیکه از سفر به تهران بازمی گشت، توسط ماموران امنیتی بازداشت شد. هنوز از علت دستگیری، محل بازداشت و وضعیت و سرنوشت مانی توکلی، نویسنده وبلاگ «اوریرنا» خبری منتشر نشده است.
همچنین دادگاه انقلاب تبریز، حمیدرضا رنجبر، فعال مدنی آذری را، به سه سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرد. حکم مذکور به فرهاد یزدانی، وکیل وی ابلاغ شده است. رنجبر در جریان اعتراضات سال گذشته در آذربایجان، همراه با ده‌ها تن از فعالان آذری دستگیر و مدت سه ماه در بازداشت به سر برده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر